Otsing
Vaimse tervise õenduse teooria
Vaimse tervise õenduse teooria mikrokraad on osa terviseteaduse magistriõppe õppekavast.
Õppe kestus: september 2025-juuni 2026
Maht: 27 EAP (702 tundi), sellest 9 EAP 1. semestril ja 18 EAP 2. semestril
Hind: 2700 eurot.
Ootame õppima kõrgharidusega õde või ämmaemandat, kellel on vähemalt 6 kuu pikkune töökogemus, kes õppimise ajal töötab vaimse tervise õenduse valdkonnas või tööalaselt puutub kokku vaimse tervise probleemidega inimestega (eelistatult psühhiaatrilist abi pakkuvas tervishoiuasutuses) ja kes on huvitatud professionaalsest süsteemsest enesearengust vaimse tervise õenduse valdkonnas.
Eesmärk: Anda süvendatud teadmisi ja oskusi ning toetada pädevuste saavutamist iseseisvate kliiniliste otsuste tegemiseks vaimse tervise õenduse valdkonnas.
Õppetöö sisu ja korraldus
Õppes läbitavad terviseteaduse magistriõppekava õppeained:
Patsiendi uurimine ja terviseseisundi hindamine 4 EAP
Professionaalne suhtlemine 5 EAP
Vaimse tervise õendus 9 EAP
Psühhoteraapia alused 5 EAP
Vaimse tervise edendus 4 EAP
Õpiväljundid
Õppe läbinud õppija:
- Omab süvendatud teadmisi patsiendi terviseseisundi hindamisest, hindab terviklikult ja süsteemselt patsiendi terviseseisundit simuleeritud keskkonnas ning dokumenteerib hindamistulemused.
- Tunneb ära potentsiaalselt eluohtliku seisundi komplitseeritud terviseprobleemiga patsiendil ja otsustab esmase tõenduspõhise sekkumise.
- Omab süvendatud teadmisi suhtlemise ja patsiendiõpetuse teooriatest ja mudelitest.
- Analüüsib enda suhtlemis- ja õpetamisstiili, tuginedes suhtlemise ja patsiendi õpetamise teooriatele.
- Rakendab motiveerivaid nõustamistehnikaid.
- Kasutab keerulistes suhtlemissituatsioonides turvalisi ja tõhusaid suhtlemisstrateegiaid ning enesejuhtimise tehnikaid.
- Omab süvendatud kliinilisi teadmisi enamlevinud psüühika- ja käitumishäirete etiopatogeneesist, sümptomatoloogiast, ravist ja tõenduspõhistest sekkumistest.
- Hindab terviklikult ja süsteemselt patsiendi psüühilist seisundit ja tervisevajadusi ning otsustab diagnostilisele arutelule tuginedes tõenduspõhised õendussekkumised.
- Analüüsib farmakoteraapia mõju terviseseisundi dünaamikale, hindab patsiendi ravisoostumust ja otsustab edasise sekkumise.
- Analüüsib psühhiaatrilisel ravil oleva patsiendi terviseseisundit, lähtudes avaldunud psühhopatoloogiast, isiklikest ja sotsiaalmajanduslikest teguritest ning planeerib patsiendi terviseteekonna valdkonnasiseses ja valdkondade vahelises meeskonnas.
- Analüüsib komplitseeritud haigusjuhuga patsiendi juhtumit, lähtudes patsiendi õiguste kaitset reguleerivatest õigusaktidest ja eetikastandarditest.
- Omab süvendatud teadmisi arenguteooriatest ja ajalooliselt tunnustatud psühhoteraapia koolkondadest.
- Analüüsib patsiendi psühhoteraapia vajadusi ja nõustamist patsienti psühhoteraapia valikul.
- Kirjeldab psühhoterapeutilise protsessi üldpõhimõtteid ja teraapiaprotsessi mõjutavaid tegureid ning analüüsib ennast terapeutilise suhte looja ja hoidjana.
- Analüüsib terapeutilises suhtes esilekerkivaid eetilisi probleeme ja arutleb võimalike lahenduste üle.
- Omab süvendatud teadmisi grupiteraapia teoreetilisest alusest ning kavandab grupiteraapia tegevuse valitud sihtgrupile.
- Omab süvendatud teadmisi kognitiiv-käitumisteraapia ja perekonna psühhoteraapia teoreetilisest alusest ja struktuurist ning rakendab omandatud baastehnikaid simuleeritud keskkonnas.
- Omab süsteemset ülevaadet vaimse tervise edenduse ja psüühikahäirete ennetuse eesmärkidest ning peamistest tegevustest Eestis.
- Analüüsib rahvusvahelise vaimse tervise edendusprogrammi rakendatavust Eestis.
- Kavandab teoreetilisel raamistikul põhineva vaimset tervist edendava sekkumise kogukonna terviseharituse edendamiseks.
- Arutleb vaimse tervise edendamise võimaluste üle erialases töös.
Nõuded õppe lõpetamiseks
Õppe jooksul täidetakse erinevaid õpiülesandeid. Ülesannete täitmiseks ja seminarides osalemiseks tuleb iseseisvalt lugeda õppejõudude poolt soovitatavat kirjandust ja esitleda iseseisvate tööde tulemusi. Kursuse lõpetamiseks tuleb saada arvestus kõikides õppeainetes ning teha juhtumianalüüsil põhinev eksam vaimse tervise õenduse õppeaines.
Õppetingimused
Õppekeel on eesti keel, vajalik on inglise keele oskus osa õppematerjalide ja teaduskirjanduse lugemiseks. Õppe mahust orienteeruvalt 75% on iseseisev töö. Õppe läbimiseks on Moodle õpikeskkonna tugi. Auditoorsest õppetööst orienteeruvalt 50% toimub veebikeskkonnas ja 50% kõrgkoolis kohapeal. Õpe toimub koos magistriõppe üliõpilastega vastavalt tunniplaanile. Kontaktõpe toimub üle nädala ühel või kahel päeval kolmapäevast reedeni, kas veebis või koolimajas. Täpne tunniplaan edastatakse augusti lõpus.
Kandideerimine
Kandideerimise tähtaeg: 15. august 2025
Kandideerimiseks saatke haridust ja töökogemust tõendavad dokumendid ning avaldus aadressile mikrod@nooruse.ee.
Õppima asumise eelduseks on kõrgharidus õe või ämmaemandana ning vähemalt 6 kuu pikkune töökogemus ja õppimise ajal töötamine vaimse tervise õenduse valdkonnas või igapäevane tööalane kokkupuude vaimse tervise probleemidega inimestega (eelistatult psühhiaatrilist abi pakkuvas tervishoiuasutuses).
Vastuvõtuvestlus toimub 18.-19. augustil veebi vahendusel eelnevalt registreeritud kellaajal.